ANA SAYFA

Ülkemizde "İnsani ve Sağlık Acil Durumlarına Hazırlıklılık Dünya Sağlık Örgütü - Coğrafi Ayrık Ofisi" Açılması

GÜNCELLENME TARİHİ : 02/05/2017


Kendi içerisinde Sağlık Reformu gerçekleştiren Türkiye, aynı zamanda küresel sağlığa da pozitif katkılar sunmuştur. İnsani ve acil sağlık temelinde dış politikası şekillenen ve küresel sağlığa da bu anlamda hizmet sunan ülkemiz bu perspektifi doğrultusunda Dünya Sağlık Örgütü ile ortaklığına devam etmektedir.

Bu kapsamda 2 Mayıs 2017 tarihinde Bakanımız Sayın Prof. Dr. Recep Akdağ ile Dünya Sağlık Örgütü Avrupa Bölge Ofisi Direktörü Zsuzsanna Jakab arasında, ülkemizde kurulması planlanan İnsani ve Sağlık Acil Durumlarına Hazırlıklılık Dünya Sağlık Örgütü Coğrafi Ayrık Ofisinin (Geographically Dispersed Office-GDO) İstanbul'da Kurulmasına İlişkin Ev Sahibi Ülke Anlaşması imzalanmıştır.

Ofis ile halk sağlığı ve insani acillerle ilgili üye ülkelerin hazırlıklılık, risk yönetimi, korunma kapasitelerinin artırılması, bölgede yaşanabilecek insani ve sağlık acil durumlara müdahale konusunda Bölge Ofisi’nin kapasitesinin artırılması ve müdahale kapasitesinin harekete geçirilmesi amaçlanmakta olup Ofisin başlıca görev alanları şunlar olacaktır:

  • Acil durumlar için ulusal sağlık-sistemi kapasitesinin değerlendirilmesi,
  • Acil durumlar ve halk sağlığı yönetimi için kapasite inşası,
  • Hastanelerin acil durumlara hazırlıklılığı, yapısal ve işlevsel güvenliği için kapasite inşası,
  • Kitle eylemleri (massgathering) ve ilgili sağlık sorunları,
  • Kitlelerin yerlerinden edilmesi ve ilgili halk sağlığı sorunları
  • Uluslararası Sağlık Tüzüğü kapsamında ülke kapasitelerinin artırılması
  • İhtiyaç halinde acil durumlara DSÖ müdahale desteği verilmesi

  • Hâlihazırda 5 adet GDO bulunmakta olup 6.'sı ülkemizde açılacaktır. Söz konusu Ofis 10 yıl boyunca ülkemiz tarafından finanse edilecektir. GDO bünyesinde atamaları DSÖ tarafından yapılacak olan 8’i teknik, 3 idari personel olmak üzere toplam 11 personelin görev yapması planlanmaktadır.

    dsoimza5.jpg

    • dsoimza1.jpg
    • dsoimza2.jpg
    • dsoimza3.jpg
    • dsoimza4.jpg
    • dsoimza5.jpg
    • dsoimza6.jpg
    • dsoimza7.jpg